Om Marius Wallin
Jeg er webutvikler og UX`er med fokus på bruker- og forretningsbehov. Har tidligere jobbet som konsulent hos Norges ledende byrå innen digital markedsføring, MarkedsPartner. Her hjalp jeg bedrifter å vokse ved å skape bedre (enklere) brukerreiser, optimalisering av nettsider og funksjonelt design
Etter en lærerik reise i MarkedsPartner begynte jeg å jobbe som UX-lead og utvikler i Grønn Jobb, hvor jeg jobbet i nesten 2 år. Nå foreleser jeg på Høgskolen i Østfold og driver Digitalgnist. Er nå også medgründer i en EdTech startup.
Av annen erfaring har jeg siden 2011 jobbet som freelancer innen visuell kommunikasjon, markedsføring og webutvikling.
Er ellers en aktiv familiefar med tre barn som sammen med familien trives godt på tur i skogen. Du kan finne meg klatrende i en fjellvegg, på terrengsykkel i skogen, i skiløypa, i en yoga-pose på stuegulvet eller med høy puls i en motbakke.
Hvorfor Digitalgnist?
Gnist - å starte en prosess, skape energi, kommunikasjon og fremgang
Ordet gnist får meg til å tenke på teltturer på fjellet og bålkos. Gnisten er det som setter i gang bålkosen som igjen bidrar til trygghet, varme, lys og god samtaler rundt bålet.
Bålet symboliserer det å kommunisere som er grunnlaget for å finne gode løsninger sammen.
Gnisten er for meg det fundamentale som må være på plass for å trives samt yte sitt beste.
Forstå mennesker og behov
Da jeg fra 2010-2017 jobbet som fysioterapeut, daglig leder og trener var jeg opptatt av å forstå hele mennesket. Gjennom trening, coaching og lederskap var min drivkraft å hjelpe andre å finne den beste løsningen tilpasset sitt behov - bidra til endringsprosesser. Å nå sine mål raskere og med mindre motstand.
Jeg var opptatt av å forstå hva som driver mennesker til å ta de valgene de tar. Slik at jeg kunne fungere som en gnist og støtte i endringsprosesser. For å bli enda bedre til dette har jeg i tillegg fullført en NLP-utdannelse.
Alt jeg har lært fra dette har gjort meg bedre til å lytte, forstå og indentifisere behov, mål og drømmer. Erfaring jeg opplever er viktig for å skape gode brukerreiser og forstå din bedrift og dine kunders behov.
Datadrevet webutvikling
I dag bruker jeg datadrevet webutvikling til å forstå, hjelpe og optimalisere bedrifter sin digitale synlighet og kundereiser. Det handler om å identifisere mål og behov, analysere dagens situasjon gjennom brukertesting og dataanalyse og kontinuerlig optimalisere basert på dette. Alt dette for å skape bedre brukerreiser og kundeopplevelser.
Kommunikasjonsaspektet (ref. gnisten og bålet) er en viktig del av dette arbeidet. Det å kommunisere internt, men også med kunder. På den måten fungere som en gnist i digitale endringsprosess.
Hvem er bloggen for?
Først og fremst er bloggen for deg som er opptatt av å skape bedre kundereiser og kundeopplevelser. Du som leser denne bloggen, er opptatt av å redusere friksjon på nettsiden og i kommunikasjonen. Du er opptatt av å optimalisere nettsiden slik at du unngår å miste kunder.
Hvordan kan jeg bidra?
Jeg kombinerer min erfaring som UX`er, webutvikler, fotograf, familiefar, friluftsmann, daglig leder, fysioterapeut og trener i arbeidet med din digitale satsning.
Gjennom å jobbe med meg lærer du noe som utvikler deg som menneske, lærer hvordan du lykkes med nettsiden din, lærer mer om digitale strategier, ler litt og blir utfordret. Kanskje vekkes en gnist i deg.